• 1400/05/14 - 09:13
  • تعداد بازدید خبر : 99
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه
سامانه دریافت شکایت1490

سامانه دریافت شکایت1490

سامانه ۱۴۹۰ راه‌اندازی شده و مردم از هر نقطه از کشور می‌توانند شکایات خود را از اغذیه فروشی‌ها اعلام کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت از حضور ۵ هزار بازرس بهداشت محیط برای نظارت بر اماکن و رستوران‌ها خبر داد و گفت: سامانه ۱۴۹۰ راه‌اندازی شده و مردم از هر نقطه از کشور می‌توانند شکایات خود را از اغذیه فروشی‌ها اعلام کنند.
وی در مورد بازرسی مأموران  از رستوران‌ها و جاده‌های بین‌شهری گفت: سامانه‌ای با عنوان بهداشت و محیط ایجاد کرده‌ایم که مردم می‌توانند از طریق این سامانه گزارش‌های خود را اطلاع‌رسانی کنند. همچنین ۵ هزار بازرس بهداشت محیط برای نظارت بر اماکن و رستوران‌ها قرار داده‌ایم.
سیاری گفت: از طریق این سامانه در لحظه‌ای که شکایت مردمی وجود دارد،اطلاعات، وارد سیستم خواهد شد و به صورت آنلاین به آن رسیدگی می‌شود.
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به اینکه مردم چگونه از سلامت رستوران‌های بین‌شهری مطلع شوند، گفت: متاسفانه از این بابت که مردم متوجه شوند رستوران‌های جاده‌ای درجه ‌بندی سلامت دارند اقدامی صورت نگرفته است؛ اما اگر کسی شکایتی داشته باشد این سامانه ایجاد شده تا به آن رسیدگی کنند.
وی گفت: شماره این سامانه ۱۴۹۰ است و تمام مردم می‌توانند از سراسر کشور به این سامانه دسترسی پیدا کنند، این سامانه فقط مربوط به کمبودهای دارویی نیست بلکه به مسائل بهداشت محیط نیز رسیدگی می‌کند. بنابراین مردم از هر نقطه از کشور و در هرجایی که به تلفن دسترسی داشته باشند می‌توانند گزارش خود را اعلام کنند.
طی تماسی که با این سامانه گرفته شد، مردم می‌توانند گزارشات خود را در مورد بهداشت محیط ارسال کرده و حتی به گفته اپراتور این سامانه، در تمام ایام به صورت ۲۴ ساعته جوابگوی شکایات مردم است و مدت زمان رسیدگی به شکایات نیز یک هفته خواهد بود
  • گروه خبری : اخبار مرکز بهداشت رشت
  • کد خبر : 7392
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

تعداد نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

آخرین بروز رسانی : 1393/06/26 09:13